Skärmklipp 02

KÖPVILLKOR
När du slutför din beställning och har genomfört din betalning hos oss har du accepterat det som står här i våra köpvillkor. En beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Skulle vi av någon händelse inte kunna leverera varan du beställt, återbetalar vi motsvarande belopp så fort som möjligt.

Vi reserverar oss för eventuella fel när det gäller priser och texter på vår hemsida. Vi kan inte garantera att bild återger produktens exakta utseende och färg.
Vi reserverar oss också för eventuell slutförsäljning.
Har du frågor, kontakta oss gärna på mail: info@hejingeborg.se

PRISER
anges i SEK (inklusive moms).


BESTÄLLNINGSVÄRDE
Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta beställningsvärde. Däremot går alla beställningar, små som stora under samma fraktkostnad.


BETALNING
Betalning sker via Payson Checkout 2.0 och du kan betala på det sätt som passar dig bäst: kortbetalning, direktbetalning, mobil och sms, delbetalning, konto samt faktura. Läs mer på www.payson.se.
 
Du kan även betala med hjälp av Swish. Då skickas varorna när betalningen är genomförd.

Fakturorna skickas ut som E-faktura via mail därför är det viktigt att ange rätt mailadress. Du kan välja att betala fakturan direkt vid köpet eller när du fått hem varorna. Fakturan skickas till dig när varorna skickas från lagret.

Har du frågor angående fakturor, betalning och konto, vänligen kontakta Payson direkt på tel. 08-470 94 00. Gäller din fråga däremot din order så är det vi på Ingeborg tel. 0735-450893 som hjälper dig.


LEVERANS
Fraktkostnad inom Sverige.
Fraktkostnad hos oss just nu ör 69 kr. Detta gäller både små och stora paket.
 
Vi levererar just nu bara inom Sverige.

Leveranstid:


Vi strävar efter att leverera ditt paket så fort som möjligt, men vill att det lämnat oss senast fem dagar efter beställningsdagen.

Har du en beställning som är brådskande vill vi förstås gärna hjälpa till om vi kan. Kontakta oss på vår mail: info@hejingeborg.se
 
Om en produkt har längre leveranstid anges det vid produkten i e-butiken. Om du köper flera varor med olika leveranstid levereras samtliga varor i samma paket. Vi inväntar alltid leveransen så att allt skickas vid samma tillfälle.

Dina varor levereras med DHL eller Postnord beroende på vikt och storlek. För outlöst paket som kommer i retur till oss debiteras 350 SEK. Se nedan.

DHL:
Ditt paket levereras till närmsta DHL-ombud. Den dag paketet lämnar oss får du ett mail till den mailadress du uppgett. Mailet skickas från dhlfreight.se. Här kan du hitta all information samt sökbart kollinummer på din beställning. När paketet nått utlämningsstället får du en SMS-avisering.

Posten:
Dina varor levereras till närmsta Posten-ombud. Den dag paketet lämnar oss får du ett mail till den mailadress du uppgett. Mailet skickas från Postnord.com Här kan du hitta all information samt sökbart kollinummer på din beställning. När paketet nått utlämningsstället får du en ytterligare mail-avisering.



 




 

Brev:
Är din beställning mycket lätt och liten så får du leveransen hem direkt.

Ej uthämtade paket:
Om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket inom två veckor, skickas det automatiskt tillbaka till oss. Då faktureras du som kund en summa på 350 kr. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso. Vi samarbetar med polis vid bedrägeri.
 
Leverans till annan mottagares adress:
Om du vill skicka ditt paket till en annan adress än den du angett vid beställningen kan vi hjälpa dig med det. Maila då leveransadressen till oss på mailadress: . Vill du att vi skickar med en personlig hälsning kan vi hjälpa dig med det också.


RETUR
Kontakta alltid oss via mail innan du skickar tillbaka en vara till oss.
 
Ångra eller byta:
Om du vill byta eller ångra ett köp kan du göra det inom 14 dagar från att du hämtat ut ditt paket. Man får öppna och varsamt titta men produkten ska vara oanvänd, i originalemballage och med alla originallappar kvar. Vänligen hantera posters varsamt. Retur av posters med vikta kanter och hörn återbetalas ej. Om du betalar via faktura är det viktigt att kolla datumen så att inte fakturan förfaller innan vi hinner hantera ärendet. Betala i så fall fakturan så ordnar vi med en återbetalning därefter, senast 30 dagar efter vi fått varan.


Skicka produkten väl förpackad som ett paket till:
 
malin:form
Asplyckegatan 36
292 34 Sölvesborg
 
Om produkten är skadad eller använd när den kommer tillbaka till oss dras en kostnad från vår återbetalning till dig. Pengarna kan vara dig tillgodo inom 30 dagar. Vid byte eller ångerköp betalar du frakten. Om du vill byta en vara, gör ett nyköp och skicka tillbaka varan du vill byta.
 
 
Reklamera:
Om en produkt är trasig eller inte fungerar när du får hem den till dig kontakta oss så fort som möjligt så att vi kan hjälpa dig. Kontakta oss lättast via mail: info@hejingeborg.se
 
Transportskada:
Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad när du tar emot den, ska Du omedelbart reklamera detta till Posten eller utlämningsstället inom 7 dagar samt behålla emballaget. Det är du själv som ansvarar för att reklamera skadad transport och krävs för att du ska kunna få eventuell ersättningsvara eller återbetalning. Ta ett kort på skadan.


FORCE MAJEUR
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.